Nå er det slutt på Brynebyen

Høghuset står sentralt i den nye logoen og understreker at Bryne er by. Strekkoden symboliserer handel. Og hvis du leser av logoen med en strekkodeleser, får du opp Bryne. Foto: Nils-Ove Støbakk

Paraplyorganisasjonen skifter navn.

Jærbladet
Jærbladet AS

Publisert:

Tirsdag var det generalforsamling i Brynebyen. Der ble det bestemt at det nye navnet skal være Bryne Næringsforening.

– Vi har jobbet med en ny strategi det siste halvannet året, der nytt navn har blitt en av de naturlige konsekvensene, forteller styremedlem Atle Jerstad.

Han er daglig leder i Glødefisk, en av de rundt 250 medlemsbedriftene i næringsforeningen – som representerer bedrifter fra Time kommune samt Kåsen i Klepp kommune.

Glødefisk har utarbeidet den nye grafiske profilen, med en logo som skal samle og synliggjøre.

– Vi ønsket å lage en ny logo, som både viser litt ambisjoner og som det er egenart i, utdyper Jerstad.

Høghuset er sentralt i den nye logoen, og fargene som er valgt skal representere det lokale næringslivet.

– Strekkodene illustrerer handel. Skylinen viser by. Så summen av symbolet og navnet gir noe. Vi kunne også bare laget en stor B, men hva ville det fortalt? Ingenting.

Mer selvforklarende navn

Jerstad og daglig leder Christian Stabel poengterer at Brynebyen ikke er et selvforklarende navn. Derfor ønsket de å finne et nytt navn som forteller mer om hva organisasjonen driver med.

– Brynebyen kom som en naturlig konsekvens av at Bryne fikk bystatus. Men nå er vi såpass mye by at vi ikke trenger å fortelle folk at vi er by lenger, ler Jerstad.

Brynebyen oppstod da handelsforeningen og næringsforeningen på Bryne ble slått sammen, for å få mer slagkraft. Nå er det næring som blir løftet fram i navnet, uten at handel og service skal føle seg ekskludert av den grunn.

– Handel er jo også en del av næring, poengterer Stabel.

– Og noe av den nye strategien vår er at vi bygger opp mer bransjeressursgrupper. Disse har hver sin leder som er med i styret.

Oppmuntrer til samarbeid

En av ressursgruppene, med fokus på restaurant og uteliv, har allerede markert seg gjennom å samarbeide om livsgledesløyfa – som ble arrangert under Livsgledefestivalen i mars.

– Det neste som skjer i disse dager, er at vi har opprettet en ressursgruppe for Håland industriområde, for å kunne samordne interessene der og tale deres sak, forteller Jerstad.

Han håper at de ulike ressursgruppene i området skal tenke produkt- og mulighetsutvikling.

– Jobbe sammen, dele ressurser, temadager, trekke inn eksterne krefter som kan være med og være litt katalysator i prosesser. Det er kolossale muligheter for samarbeid, mener han.

Bindeledd mot kommunen

Både Jerstad og Stabel tror det nye navnet og den nye organisasjonen vil være bedre for næringslivet i Time kommune. De er også i dialog med kommunen om å få mer ressurser, så de kan ansette flere folk.

– Vi vil gjøre bedriftene synlige, og fremme deres interesser, understreker de.

– Og vi samordner jo blant annet kommunikasjonen mellom kommunen og lokalt næringsliv, slik at det blir færre for kommunen å forholde seg til.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Tredjepartsaktører

Her finner du informasjon om våre samarbeidspartnere:

Vis mer

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...