Hektisk innspurt før «Nye Jærbladet» 20. mai

Redaktør og daglig leder i Jærbladet, Kirsten M. Myklebust og redaksjonssjef Øyvind Ulland Sandsmark gleder seg til å presentere ny nettavis og papirutgave i ny drakt. Foto: Vebjørn Olsen

Førstkommende mandag får nettutgaven nytt utseende og onsdag 22. mai kommer papiravisa etter i helt ny drakt.

Jærbladet
Jærbladet AS

Publisert:

Sist oppdatert: 16.05.2019 kl 13:53

Jærbladet er nå en del av Amedia-konsernet, som eier over 70 lokalaviser over hele landet, samt Nettavisen. Med det får mediehuset vårt tilgang til spesialkompetanse innenfor dataanalyse og innholdsutvikling som er helt nødvendig i for å imøtekomme konkurransen i dagens mediemarked.

Redaksjonell satsing

Redaktør og daglig leder Kirsten M. Myklebust er veldig glad for tilføring av kompetanse og betydningen av å ha en stor eier i ryggen.

- Akkurat nå er vi inne hektisk innspurt, hvor absolutt alle systemer på huset skiftes ut. Denne uka dobbeltpubliserer vi for å lære oss de nye systemene, sier Myklebust.

Hun peker videre på hvor solid forankring avisa har på Jæren.

– Vi har en sterk posisjon i våre kommuner, Klepp, Time og Hå. Den skal vi sikre og utvikle. I løpet av mai lyser vi ut to faste journaliststillinger og øker slagkraften redaksjonelt, sier en fornøyd redaktør

I oktober fyller Jærbladet 70 år. I forbindelse med omleggingen hentes den opprinnelige svarte logoen fram igjen. Avisas digitale arkiv vil bli tilgjengelig for abonnentene i forbindelse med bursdagen 21.oktober

Redaktør og daglig leder Kirsten M. Myklesbust og redaksjonssjef Øyvind Ulland Sandsmark har travle dager. Foto: Vebjørn Olsen

Sportseldorado

Både lesere og annonsører har mye spennende i vente. For abonnentene betyr det at alle må registrere seg på nytt for å få en egen AiD som er Amedias innloggingssystem. Det er relativt enkelt å opprette en bruker, men trenger du hjelp vil du få det via vårt Kundesenter. I omleggingsfasen økes nå bemanningen for å sikre at alle vil få den hjelpen de trenger.

Sportsinteresserte lesere og seere har grunn til å glede seg ekstra mye.

Som Jærbladet-abonnent får du også tilgang til Direktesport. Amedia har kjøpt opp rettighetene til alle kamper i Post Nord- ligaen hvor Bryne FK spiller. Vi har rettighetene til å vise Nærbø i eliteserien håndball og Klepp i Toppserien. Amedia har også rettighetene til å vise Norsk Tipping-ligaen (3.divisjon) hvor Brynes toerlag spiller.

- Vi kjøpte Jærbladet og Nordsjø Media fordi de ni mediehusene har et stort potensiale for vekst. Vi kan bidra med erfaring, systemer og ikke minst et stort fellesskap, sa regiondirektør Ole Morten Ona Drivdal på et frokostmøte i regi av Jærbladet i Bryne kino mandag morgen.

I verdensklasse

Forretningsutvikler i Amedia, Torstein Torblå trekker fram flere fordeler for lokale annonsører framover, blant annet den digitale synligheten.

- Annonsørene møter et publikum som vil høre det du har å si, og vi har annonseprodukter i verdensklasse digitalt. Framover kan vi tilby markedets mest nøyaktige målgrupper og markedets beste synlighet på digitale annonser, sier Torblå.

Nøkkelord

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Tredjepartsaktører

Her finner du informasjon om våre samarbeidspartnere:

Vis mer

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...